loading...
قسطنطنیه یا غستنتنیه
پوریامجیدی بازدید : 104 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)

نام آورترین چهرهٔ اسطوره‌ای در شاهنامه و به تبع آن برترین چهرهٔ اسطوره‌ای ادبیات فارسی است. او فرزند زال و رودابه است و تبار پدری رستم به گرشاسپ (پهلوان اسطوره‌ای و چهرهٔ برتر اوستا) و از طریق گرشاسپ به جمشید می‌رسد. و تبار مادری او به مهراب کابلی و ضحاک می‌رسد. رستم به دست شغاد (برادرش) کشته شد.

 

پرش به: ناوبری, جستجو
پوریامجیدی بازدید : 99 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)

آرَشِ کَمانگیر نام یکی از اسطوره‌های کهن ایرانی و همچنین نام شخصیت اصلی این اسطوره‌است. آرش، امیرزاده‌ای از اهالی آمل [۱]و از سپاهیان منوچهر بود که پس از پایان جنگ ایران و توران به عنوان کماندار ایرانی جهت مشخص شدن مرز ایران و توران برگزیده شد و از بالای کوه "اییریو خشوتا" از چهارمین کشور روی زمین در زادگاه فریدون رفت و با تمام نیرو تیری به طرف کوه "خوانونت" در خاور رها کرد.[۱]

پوریامجیدی بازدید : 105 دوشنبه 01 خرداد 1391 نظرات (0)
پژو پارس خودرویی محصول ایران خودرو است. این خودرو تغییر چهره یافتهٔ پژو ۴۰۵ است. خودرو پژو پارس با نام داخلی اکس۹ (به انگلیسی: X9) در ابتدا با نام پژو پرشیا به بازار عرضه شد ولی چندی بعد به پژو پارس تغییر نام داد. پژو پارس تاکنون در چهار نوع پارس معمولی، پارس ۱۶ سوپاپ (به انگلیسی: Pars 16V)، پارس اِگزک (به انگلیسی: Pars Exec) و پارس ئی‌ال‌اکس (به انگلیسی: Pars ELX) تولید و عرضه شده است.[۱]


پوریامجیدی بازدید : 95 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
(روان آتكينسون) معروف به (مستربين) كمدين معروفي كه سال‌هاست خنده را بر لبان مردم دنيا مي‌نشاند، در 6 ژانويه 1955 در (نيوكاسل) انگليس در منطقه (تينه) متولد شد. پدرش (اريك آتكينسون) و مادرش (الا مي)‌ نام داشت. او دو برادر بزرگ‌تر به نام‌هاي (روبرت) و (رودني) دارد. پدرش يك مزرعه‌دار ساده بود. (روان) بعد از اتمام تحصيلات ابتدايي و دبيرستان در دانشگاه (نيوكاسل) در رشته مهندسي برق مشغول به تحصيل شد. مدتي بعد دانشگاهش را به

(آكسفورد) منتقل كرد و تحصيلاتش را در همان رشته در دانشگاه (آكسفورد) به پايان رساند.


عکسهای مستربین و خانوم بچه ها !!
پوریامجیدی بازدید : 115 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


آرش لباف 29 ساله در تهران به دنیا آمد وی تا سن 10سالگی زندگیش را در  تهران

بود و درسال 1980از ایران به  سوئد رفتند با پدر مادر و2برادرش در سوئد زندگی می کنند

 شغل ارش: خوانندگی .آهنگ سازی وتهیه کنندگی می با شد.حال ارش در مالمو زندگی میکند

وی از زمانی که در دانشگاه  بود به موسیقی علاقه داشت ارش  می گوید: که

همه ای زندگی من موسیقی است ارش 22سپتامبر2004 اولین البوم خود را

با نام برو برو عرضه کرد ورگورد خوبی در سوئد داشت در جدول

رگرد سوئدموسیقی تاپ 10سوئد شماره 1 شدارش به طرفداران خود میگوید:

(رویاهای هرروز  تو نگه دار تا رویاهات به حقیقت بپوندند)

در سال 2008 با دختر 19 ساله به نام: ایسل آهنگ همیشه را

 اجرا کرد وتوانست به افتخارات جهانی برسد

آرش در یک کیلپ  فیلم هند به ایفا ی نقش پرداخت.

و انجا هم مورد تشویق قرار گرفت.

پوریامجیدی بازدید : 151 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

باشگاه فوتبال رئال مادرید  یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال است که در مادرید، پایتخت اسپانیا قرار دارد. رئال موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و موفقترین تیم فوتبال قرن ۲۰ به انتخاب فیفا است. آن‌ها دارای رکورد ۳۲ بار قهرمانی در لالیگا، ۱۸ قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی)، ۸ سوپرکاپ اسپانیا، ۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام یوفا، ۱ سوپرکاپ اروپا و ۳ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند. کلمهٔ رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنتی» است، این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۰ بر این تیم نهاد. همچنین در همان سال، شکل یک تاج نیز بر روی آرم این باشگاه قرار گرفت.

رئالی‌ها در طی تاریخ خود، حتی یک بار هم از لیگ اول اسپانیا (لالیگا) خارج نشدند و همیشه در این لیگ حضور داشتند. آن‌ها از دهه ۵۰ بود که خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال اسپانیا و اروپا به همگان معرفی کردند. در دهه ۸۰ یکی از بهترین دوران‌های خود را داشتند و یکی از بهترین تیم‌ها بودند (معروف به «تیم کرکس‌ها») که موفق به کسب دو جام یوفا، ۵ قهرمانی متوالی اسپانیا، ۱ قهرمانی جام اسپانیا و ۳ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا شدند.

لباس تیم از ابتدا به رنگ سفید بوده‌است. هر چند که رنگ آبی که در ابتدا کاملاً در لباس تیم مشخص بود، بارها به‌خاطر زیباترشدن و یا تغییر حامی مالی تیم، دچار تغییر شد. ورزشگاه خانگی آن‌ها، سانتیاگو برنابئوست که گنجایش ۸۰٫۳۵۴ نفر به صورت نشسته را داراست. این ورزشگاه در مرکز شهر مادرید قرار دارد و از سال ۱۹۴۷، ورزشگاه اختصاصی این تیم شد. این ورزشگاه تاکنون ۴ بار و در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است.

رئال مادرید سال‌هاست که در لالیگا، از تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شود و رقیب اصلی تیم نیز، بارسلوناست. از نظر درآمد، رئال مادرید با ۴۱۰ میلیون یورو درآمد در صدر تیم‌های دنیا قرار دارد و با ارزشی معادل ۹۵۰ میلیون یورو، تا سال ۲۰۰۸، دومین تیم پرارزش دنیا بود.


رئال مادرید جشن تولد ۱۱۰ سالگی را هم گرفت

پوریامجیدی بازدید : 111 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


باشگاه فوتبال بارسلونا با ۲۱ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۲۵ قهرمانی در کوپا دل ری، ۱۰ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا و ۲ قهرمانی در کوپا دی لالیگا، بعد از رئال مادرید پرافتخارترین تیم اسپانیا است. بارسلونا تنها تیمی است که از سال ۱۹۵۵ تا ۲۰۱۱ در جام باشگاه‌های اروپا حاضر بوده‌است. افتخارات بارسلونا در اروپا شامل ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان، ۴ قهرمانی در سوپرجام اروپا، ۴ قهرمانی در جام در جام اروپا و ۲ قهرمانی در جام لاتین می‌شود. در سال ۲۰۰۹، بارسلونا موفق شد اولین باشگاهی باشد که سه‌گانه لا لیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. هم‌چنین تنها تیمیست که توانسته شش‌گانه جام‌ها را فتح کند. بارسلونا را می‌توان یکی از موفق‌ترین تیم‌های حاضر در اروپا دانست.

 

بارسلونا

پوریامجیدی بازدید : 184 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

سکارگوتیئرز' کشتی کج کار حرفه‌ای است که بیشتر با لقبش ری می‌ستریو شناخته می‌شود. درحال حاضر با کمپانی دبلیودبلیوای قرارداد بسته و در برند راو به اجرای نمایش می‌پردازد. ری می‌ستریو تمرینات خود را زیر نظر عمویش که او نیز کشتی کج کار بود در مکزیک آغاز کرد. تمرکز اصلی او در کشتی کج روی فنون پروازی (high flying) قرار گرفته‌است. 

او کشتی کج حرفه‌ای را در چند لیگ سطح پایین و سپس مکزیک و ژاپن در سال 1989 شروع کرد. در این مدت او توانست عنوان‌های سبک وزن HHW، عنوان اصلی لیگ MNW (مکزیک)، عنوان تگ تیم WWA، سبک وزن WWA سه بار، عنوان اصلی بیگ MNT (مکزیک) را از آن خود کند. سپس به لیگ ECW رفت و بعد از فعالیت در آن جا سرانجام در سال 1996 به یکی از دو لیگ بزرگ در آن زمان یعنی WCW راه پیدا کرد.در ابتدای کارش در 16 ژوئن اولین حضورش را در گریت بش انجام داد و در مقابل دین مالنکو شکست خورد و نتوانست عنوان سبک وزن را از آن خود کند. ولی در 8 ژوئیه با شکست دین مالنکو در ماندی نایترو توانست برای اولین بار در WCW عنوان سبک وزن را از آن خود کند. 27 اکتبر دین مالنکو با شکست ری مستریو عنوان را پس گرفت. 28 مارس 1999 در ماندی نایترو ری مستریو به همراه بیلی کید من با شکست کریس بنوا و دین مالنکو توانستند که عنوان تگ تیم را به دست بگیرند و در 9 مه به پری ساترن و ریون باختند. 18 اکتبر در ماندی نایترو ری مستریو به همراه کنان بار دیگر عنوان تگ تیم رو به دست آورد و در 24 اکتبر به بوکر تی و استیوی باختند. 14 اوت 2000 ری مستریو این بار به همراه یوونتود در ماندی نایترو با شکست ومپایرو و گریت موتا بار دیگر عنوان تگ تیم را به دست آورد. 26 مارس 2001 هم ری مستریو به همراه بیلی کید من با شکست کید رومئو و اسکیپر عنوان تگ تیم سبک وزن رو به دست آورد. بعد از منحل شدن WCW ری مستریو به WWF و به اسمکداون آمد. 10 اکتبر 2002 اولین قهرمانی ری مستریو در WWE بود.

پوریامجیدی بازدید : 119 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مارک ویلیام کالاوی(متولد ۲۴ مارس ۱۹۶۵)، معروفترین کشتی‌گیر حرفه‌ای آمریکایی است که با عنوان آندرتیکر به معنی مامور کفن ودفن وارد رینگ می‌شود. وی هم اکنون در اسمکدان فعّال است. او به مدت بیست و یک سال با کمپانی دبلیودبلیوای همکاری کرده است. مارک کالاوی کشتی حرفه‌ای را از WCCW در سال ۱۹۸۴ آغاز نمود. سپس او به World Championship Wrestling در سال ۱۹۸۹ رفت. وقتی که WCCW قراردادش را تمدید نکرد، او در سال ۱۹۹۰ به دبلیودبلیوای پیوست و تا هم اکنون با این کمپانی همکاری کرده است. اندر تیکر دو لقب کاملا متضاد یکدیگر دارد: مرد مرده و نمرده که سرچشمه‌ی آنها از شخصیت‌های مختلف وی در طول سال‌ها است. او با مامور کفن و دفن غربی در سال ۱۹۹۰ شروع کرد و در پایان دهه‌ی۹۰، با عنوان رهبر تاریکی بازی کرد. قبل از بازگشتش به مرد مرده در مارس سال ۲۰۰۴، با عنوان امریکایی عوضی(یک موتور سوار) که از ۲۰۰۰ تا۲۰۰۳ از آن استفاده کرد نیز بازی کرد. بازی‌هایی که او تخصص آنها را دارد، مسابقه‌ی تابوت، زنده دفن شده، جهنم در قفس، آخرین سواری هستند.کین  به عنوان برادر وی خوانده می‌شود،(البته این دو، هیچ نسبت فامیلی در دنیای واقعیت با یکدیگر ندارند). اندر تیکر در رسلمینیا رکورد شکست ناپذیری 20-۰(20بازی،20برد) را دارد. در کنار تمام موفقیت‌ها و افتخارات، کالاوی سابقه‌ی ۸ قهرمانی را دارد: چهار بار قهرماندبلیو دبلیو ای، سه بار قهرمانی سنگین وزندبلیو دبلیو ای با عنوان اندر تیکر، و یک قهرمانی سنگین وزنuswa با عنوان خدای شکنجه. همچنین او یک بار قهرمان هارد کر دبلیو دبلیو اف، هفت بار قهرمان تگ تیم جهان و شش بار قهرمان تگ تیم، و یک بار قهرمان تگ تیم WCW، شده همچنین او برنده‌ی رویال رامبل سال ۲۰۰۷ شد. او توسطدبلیو دبلیو ای به عنوان بهترین مرد، ترسناک‌ترین تمام تاریخ مسابقات، و بهترین کشتی گیر تاریخ مسابقات معرفی شده است. همچنین کالاوی، کسی است که در اولین مسابقه‌ی برند راو بازی کرد.


پوریامجیدی بازدید : 114 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رندال کیت اورتن  زاده اول آوریل ۱۹۸۰ (‎۱۲ فروردین ۱۳۵۹) در ناکسویل در ایالت تنسی و لیست شده از ایالت سن لوئیز میزوری در ایالات متحده امریکا است. او یک کشتی گیر حرفه‌ای است که هم اکنون در کمپانی دبلیو دبلیو ای (WWE) مشغول به کار است.

کمپانی دبلیو دبلیو ای هم اکنون دارای چند برند مختلف است که رندی اورتن در برند اسمکدان مشغول به کار است. رندی اورتن نسل سوم کشتی گیرهای حرفه‌ای است و از یک خانواده ورزشی و با سابقه در زمینهٔ کشتی است.

پدر بزرگ رندی به نام باب اورتن سینیور، پدر رندی به نام کابوی باب اروتن  و همچنین عموی رندی به نام بری اورتندر عرصه کشتی فعال بودند و در کمپانی دبلیو دبلیو ای سالها کار کردند و از اسطوره‌های این رشته محسوب می‌شوند. خانواده اورتن دومین خانواده در کمپانی دبلیو دبلیو ای بعد از خانواده مکمن  از لحاظ اعتبار و اهمیّت هستند.

قبل از ورود او به فدراسیون جهانی کشتی کج به مدت یک ماه در انجمن کشتی مید-میزوری-مرکز مشاوره کشتی ایلینویز جنوبی در سن لوئیز، توسط سم ماچنیک و پدرش آموزش دید و تمرین کرد.با پیشرفتی که داشت به کمپانی کشتی‌گیری دره اوهایو (OVW) فرستاده شد و توانست دوبار کمربند قهرمانی هاردکور او وی دبلیو را بدست بیاورد. بعد از یوستن به دبلیو دبلیو اف، به عضویت گروه اوولوشن درآمد؛ و خیلی سریع توانست کمربند قهرمانی بین قاره ای دبلیو دبلیو ای (اولین قهرمانیش در این کمپانی) را بدست آورد. همچنین با درگیر شدن و انجام حملات فیزیکی به هال اف فیم ها لقب قاتل افسانه ها  را بدست آورد.در ۲۴ سالگی جوان ترین قهرمان جهان٬ تاریخ شد.با بردن این قهرمانی جهانی با هم گروهیانش درگیر شد.در سال ۲۰۰۶ اوتون به ادج پوست و تگ تیمی قوی بوجود آمد که با نام رتید آر کی او شناخته میشد.این دو با هم یکبار قهرمان تگ تیم جهان شدند.پس از جدایی اورتون با ادج٬ در اواسط سال ۲۰۰۷ اورتون دوبار قهرمان کمربند جهانی دبلیو دبلیو ای در یک شب شد. در ۲۰۰۸ اورتون گروه لگاسی را با کدی رودز و تد دیبیاسی تشکیل داد،اما این گروه نهایتا تا ۲۰۱۰ دوام آورد و اورتون دوباره تنهایی مسابقه داد.در کل اورتون در دبلیو دبلیو ای یازده بار قهرمان شده و یک بار رویال رامبل سال ۲۰۰۹ را برده.

عکس های جدیدارندی اورتن

پوریامجیدی بازدید : 477 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


جان فلیکس آنتونی سینا بازیگر، رپر و کشتی کج کاری در WWE می‌باشدو امریکایی متولد 23 اپریل۱۹۷۷ است. وی فعالیت ورزشی خود درکشتی حرفه ای را از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرده و تا کنون موفق به کسب کمربندهای بسیاری در تمامی رشته‌های زیر مجموعه گردیده است. او هم اکنون عنوان محبوب ترین کشتی کج کار را با خود یدک می کشد. اوبه عنوان بازیگر هم فعالیت کرده که از آن جمله در فیلم تفنگدار دریایی ایفای نقش کرده است . او در حال حاضر در برند Raw فعالیت میکند. جان سینا محبوب ترین کشتی کج کار تاریخ WWE و هچنین لقب کاریزماتیک(جذاب) ترین کشتی گیر دهه 2000 را یدک میکشد.


پوریامجیدی بازدید : 291 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نواک جوکوویچ  (زادهٔ ۲۲ مه ۱۹۸۷) در بلگراد، صربستان (یوگوسلاوی وقت)، یک تنیس‌باز حرفه‌ای صرب و نفر شمارهٔ يك دنیا در حال حاضر است.

نواک جوکوویچ در ۲۲ می ۱۹۸۷ در بلگراد، صربستان (یوگوسلاوی سابق)، به دنیا آمد.نام پدرش سردیان ومادرش دیانا است او دو برادر کوچکتر از خود به نامهای مارکو و جورجی دارد که هردو تنیسور هستند. نواک از چهار سالگی تنیس راشروع کرد سپس در شش سالگی زیر نظر تنیسور سابق صربستان یلنا گنچیچ تنیس را ادامه داد.(1993) نواک شش سال در کنار گنچیچ تنیس را ادامه داد در طول این شش سال استعداد او در تنیس نظر همه را به خود جلب کرد وگنچیچ او را برای ادامه تنیس به نیکولا پیلیچ معرفی کرد ودر سال 1999 نواک تنیس خود را درکنار پیلیچ ادامه داد.دو سال بعد جوکوویچ چهارده ساله رقابت در مسابقات جهانی راشروع کرد وتوانست در مسابقات قهرمانی اروپا در رقابتهای تک نفره-دونفره وتیمی قهرمان شود.بعد از چند سال جوکوویچ و خانواده اش در مونته کارلو-موناکو در فرانسه اقامت گزیدند و در سال 2006 او باتنیسور سابق اسلواکی مارین وایدا شروع به کار کرد.

جوکوویچ در سال 2006 با رسیدن دور یک چهارم نهایی گرند اسلم رولند گاروس و دور چهارم در ویمبلدون خود رابه جمع چهل تنیسور برتر جهان رساند.سه هفته بعد از ویمبلدون او اولین قهرمانی خود را در مسابقات آمسفورت در هلند با غلبه بر نسکولاس ماسو از هلند جشن گرفت.سپس او دومین قهرمانی خود را در مسابقات متس در فرانسه بدست آورد وتوانست به جمع 20 تنیسور برتر جهان ملحق شود.

جوکوویچ سال 2007 را با قهرمانی در مسابقات آدلاید در استرالیا آغاز کرد.اما در دور چهارم اولین گرند اسلم سال در استرالیا در سه ست پیاپی به فدرر باخت.نتایج او در دو مسترز ایندین ولز و میامی او را در جمع ده نفر اول جهان قرار داد او در اولین مسترز سال در ایالت کالیفرنیا ودر شهر ایندین ولز در آمریکا به فینال رسید و مقابل رافائل نادال شکست خورد اما یک هفته بعد در مسترز میامی در آمریکا در دور یک چهارم نهایی نادال راشکست داد سپس توانست به فینال برسد و با پیروزی مقابل گیرمو کانیاس از آرژانتین موفق به کسب اولین جام مسترز خود شد.او در سومین مسترز در زمینهای خاکی مونته کارلو در فرانسه در دور سوم به دیوید فرر باخت سپس به پرتغال رفت و در مسابقات استوریل در برابر ریچارد گاسکه ار فرانسه پیروز شد و به قهرمانی رسید. جوکوویچ در دو مسترز بعدی در ایتالیا و آلمان در دور یک چارم نهایی به ترتیب مقابل رافائل نادال و کارلوس مویاشکست خورد.دو هفته بعد در مسابقات گرند اسلم فرانسه برای اولین بار به نیمه نهایی یکی از مسابقات گرند اسلم رسیدو به نادال قهرمان آن مسابقات باخت. یک ماه بعد او در یک چهارم نهایی ویمبلدون در دیداری سخت مقابل مارکوس بغداتیس پیروز شد این دیدار 5ساعت طول کشید و جوکوویچ توانست در پنج ست با نتایج 7-6 7-6 6-7 4-6 7-5 بازی را بسود خود به پایان برساند. در نیمه نهایی بدلبل مصدومیت ناچار به انصراف مقابل نادال شد.در مسترز مونترئال جوکوویچ بعد از بوریس بکر اولین تنیسوری شد که در یک تورنمنت نفرات اول و دوم و سوم را پشت سر هم شکست داد.او در یک چهارم نهایی اندی رادیک نفر سوم جهان در نیمه نهایی رافائل نادال نفر دوم جهان و در فینال فدرر نفر اول جهان راشکست داد و دومین قهرمانی خود را در مسابقات مسترز به دست آورد.در مسترز سینسیناتی جوکوویچ در دور دوم شکست خورد اما دو هفته بعد در گرند اسلم آمریکا به فینال رسیداین اولین فینال گرند اسلم جوکوویچ بود که در سه ست پیاپی به فدرر باخت.در پایان سال او با قهرمانی در جام وین در اتریش مقام سومی خود را در پایان سال مسجل کرد و به مسابقات پایان سال در چین راه یافت.


پوریامجیدی بازدید : 100 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

راجر فدرر(زاده: ۸ آگوست ۱۹۸۱) بازیکن سوئیسی تنیس حرفه‌ای و در حال حاضر نفر سوم رده بندی برترین تنیس بازان جهان است. تعداد زیادی از مفسران ورزشی، منتقدین تنیس، بازیگران گذشته و حال، وی را بزرگترین تنیسور تمام زمان‌ها می‌دانند. او برای ۲۳۷ هفتهٔ متوالی و مجموع ۲۸۵ هفته (۱ هفته کمتر از پیت سمپراس) در جایگاه اول فهرست برترین بازیکنان تنیس جهان بوده‌است.

فدرر ۱۶ گرنداسلم تنیس را به دست آورده‌است که از هر بازیگر مرد دیگری بیشتر است. راجر فدرر در کنار بیورن برگ ، رکورددار قهرمانی متوالی در مسابقات آزاد ویمبلدون است. او پنج سال متوالی قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون شده‌است.

راجر فدرر در ۸ آگوست ۱۹۸۱ در بازل سوئیس بدنیا آمد پدرش رابرت فدرر و مادرش لینت فدرر نام دارند. پس از تولد راجر به همراه خانواده، به منطقه‌ای به نام مانچسین سوییس نقل مکان کردند که در حومه شهر بازل کشور سوییس واقع است.

راجر فدرر که در مجموع پر درآمد ترین بازیکن جهان بوده از سال ۱۹۹۸ که به جمع حرفه‌ای‌ها پیوسته تاکنون ۴۵ میلیون دلار جایزه گرفته است و اگر سال اولش را به حساب نیاوریم بطور میانگین سالی چهار و نیم میلیون دلار درآمد را به خود اختصاص داده است.نکته حائز اهمیت اینکه، فدرر با شکستن رکورد جوایز نقدیه پیت سمپراس، هم اکنون از این حیث نیز، در صدر موفق ترین تنیس بازان جهان، جای دارد.



پوریامجیدی بازدید : 101 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رافائل نادال پارٍرا مشهور به رافا (زادهٔ ۳ ژوئن ۱۹۸۶) تنیس‌باز حرفه‌ای اسپانیایی در شهر ماناکور، جزیرهٔ مایورکا از جزایر بالئارس دیده به جهان گشود. پدر او سباستین نادال، یک تاجر اسپانیایی و مالک رستوران ساپونتا و مادرش آنا ماریا پریرا نام دارد و خانه دار می‌باشد. نادال در یک خانواده کاملا ورزشی چشم به جهان گشود. عموی وی میگل آنخل نادال می‌باشد که سالها در تیم ملی فوتبال اسپانیا و نیز در تیمهای باشگاهی مایورکا و همچنین بارسلونا، فوتبال بازی کرد. لازم به ذکر است که رافایل از طرفداران باشگاه رئال مادرید اسپانیا می‌باشد! عموی دیگر وی، تونی نادال، از تنیسورهای حرفه‌ای کشور اسپانیا بود، که رافائل را در حالیکه تنها ۳ سال داشت، تشویق کرد که به ورزش تنیس روی بیاورد و از همان سالها بود که وی آموزش این رشته را زیر نظر عموی خویش آغاز نمود... در سن ۸ سالگی قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال کشور اسپانیا شد. نادال در سن ۱۲ سالگی همزمان قهرمان مسابقات زیر ۱۲ سال اسپانیا و همچنین قهرمان مسابقات تنیس زیر ۱۲ سال اروپا شد. وی تا آن سال همزمان بطور حرفه‌ای فوتبال نیز بازی می‌کرد... ! ولی از مسابقات اروپایی به بعد، فقط تمرکزش را بر روی تنیس قرار داده و فوتبال حرفه‌ای را عملا کنار گذاشت. در سن ۱۵ سالگی وارد دنیای حرفه‌ای تنیس شد. در سال ۲۰۰۲ در حالیکه تنها ۱۶ سال داشت، توانست تا مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون، بالا بیاید! در سن ۱۷ سالگی برای اولین بار در مقابل راجر فدرر در دور سوم مسابقات ویمبلدون قرار گرفت ولی شکست خورد.

در سن ۱۸ سالگی در جام دیویس، توانست مقام دوم را کسب کند.

در سن ۱۹ سالگی برای اولین بار در مسابقات آزاد فرانسه شرکت کرد و به اولین قهرمانی خود دست یافت...

وی مرد شماره یک تنیس جهان در رده بندی تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ می‌باشد.

نادال ۶ گرنداسلم یک نفره، مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ در بخش یکنفره و قهرمانی جام دیویس تنیس برای تیم اسپانیا را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۹ را در کارنامهٔ افتخارات خود دارد. نادال از تاریخ ۱۸ اوت ۲۰۰۸ تا تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۰۹ مرد شماره یک تنیس دنیا بود.


پوریامجیدی بازدید : 236 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شناسايي 5موردابتلا به تب كريمه كنگو درخراسان رضوي؛ وزارت بهداشت خبرداد: مرگ زن 34 ساله مبتلابه تب كريمه كنگو دام آلوده به ويروس تب كريمه كنگو علامت خاصي ندارد رييس اداره بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام وزارت بهداشت (زئونوز) با اشاره به شناسايي 5 مورد ابتلا به تب كريمه كنگو در استان خراسان رضوي، از مرگ يكي از اين مبتلايان خبر داد و گفت: اين فرد زني 34 ساله‌ بوده است كه به دنبال ذبح دام توسط همسرش، به علايم بيماري دچار شده بود. دكتر محمدرضا شيرزادي، در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه دام آلوده به ويروس تب كريمه كنگو هيچ علامت خاصي ندارد، بر لزوم ذبح دام‌ها در كشتارگاه‌هاي مجاز تاكيد كرد. وي كشتار دام‌ در اماكن غيرمجاز و غيرقانوني را عاملي براي انتقال بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام برشمرد و افزود: هرچند بيشترين موارد دام‌هاي آلوده در استان سيستان و بلوچستان گزارش شده است اما به لحاظ آشنايي پزشكان منطقه به علايم باليني و ارجاع به موقع بيماران به مراكز درماني براي معالجه ميزان، موارد فوتي‌ در اين استان چشمگير نيست. وي با بيان اينكه پس از ورود عامل بيماري‌زا به بدن دام، ويروس به مدت يك هفته در بدن دام بيمار تكثير مي‌يابد و در صورت ذبح گوسفند در اين دوره احتمال انتقال بيماري به دامدار وجود دارد، گفت:‌اگر دام‌ها از مراكز تحت نظارت دامپزشكي خريداري شوند به علت سمپاشي‌هاي مكرر احتمال انتقال آلودگي به دام از طريق كنه (ميزبان واسط) به حداقل مي‌رسد و بدين ترتيب خطر مرگ كسي را تهديد نمي‌كند. رييس اداره زئونوز (بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام) وزارت بهداشت، در پايان با توصيه مبني بر دقت در خريداري دام‌ها از مراكز مجاز معرفي شده از سوي سازمان دامپزشكي و نيز ذبح آنها در كشتارگاه‌هاي مجاز يادآور شد: دام آلوده به ويروس تب كريمه كنگو هيچ علامت خاصي ندارد. __________________ عضو تحریریه علمی ایران سلامت اطلاعیه مدیریت سایت- دعوت به همکاری : سایت ایران سلامت , جهت تکمیل و توسعه بخش ها و فعالیت های مختلف ,از افراد علاقه مند دعوت به همکاری می نماید. drsadjad[@]gmail.com پاسخ با نقل قول
پوریامجیدی بازدید : 121 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

منبع: www.p30download.com


3D War Chess 1.1
یك بازی شطرنج سه بعدی به صورت واقعی و جذاب است كه شما می توانید با كامپیوتر بازی کرده و قدرت خود را با آن محك بزنید.  بازی شطرنج، یک بازی عالی فکری است که همه شما تقریبا با ساز و کار آن آشنا هستید. اما بازی که اینجا می بینید، یک بازی معمولی نیست. در اینجا با محیطی سه بعدی به همراه مهره هایی به صورت واقعی و در میدان جنگ روبرو هستید. وقتی یک مهره را حرکت می دهید آن مهره به صورت انیمیشن و به صورت کاملاً واقعی به سمت جایگاه مقصد حرکت خواهد کرد. وقتی مهره ای را می خواهید بزنید و از صحنه خارج کنید نبردی بین آنها شکل گرفته و مهره ای که باید بیرون رود شکست خورده و خارج می شود. جلوه های نبرد کاملاً سه بعدی و محیط بازی را بسیار جذاب کرده است.

ویژگی های بازی 3D War Chess 1.1: 
- امکان بازی در سطوح مختلف از نظر درجه سختی
- گرافیک سه بعدی با حرکت انیمیشن گونه مهره ها در هنگام حرکت
- بزرگ بودن مهره ها، محیط و زمینه صفحه شطرنج به وسعت یک میدان جنگ!
- قابلیت جاگذاری کامپیوتر با شدت های مختلف برای بازیکن مقابل
- بازی 2 نفر بر روی شبکه و یا اینترنت
- قابلیت دوران، زوم کردن روی صفحه بازی
- قابلیت انتخاب Resolution های مختلف برای صفحه بازی
- و ...


راهنما:
- بعد از نصب بازی و قبل از اجرای آن محتویات پوشه Cracked exe را در محل نصب بازی کپی کنید.

پسورد: www.p30download.com
دانلود - 19.0 مگابایت | لینک کمکی
تصاویر محیط بازی
سایت سازنده لینک منبع


پوریامجیدی بازدید : 198 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بیوگرافی مسی

بیوگرافی لیونل مسی
شناسنامه
- نام كامل» لیونل آندرس مسی
- تاریخ و محل تولد: ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریوی آرژانتین
- ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
- قد: ۱۶۹ سانتی متر
- وزن: ۶۷ كیلوگرم
- باشگاهها: جوانان بارسلونا، بارسلونا
- نخستین بازی ملی: آگوست ۲۰۰۵ برابر مجارستان
- افتخارات: قهرمان رقابتهای فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)، لالیگای اسپانیا (۲۰۰۵)، سوپر جام اسپانیا (۲۰۰۵)، بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵) ، بهترین بازیكن جام جهانی زیر بیست سال(۲۰۰۵)بهترین بازیکن جوان جهان (۲۰۰۶)
اولین گل
یك‌ فوروارد كامل‌ زمانی‌ كارش‌ را صحیح‌ انجام‌ داده‌ كه‌ گلی‌ را به‌ ثمر رسانده‌ باشد. «مسی‌» در این‌ دیدار گلی‌ به‌ ثمر نرساند، اما یك‌ بار در موقعیت‌ گل‌ قرار گرفت‌ كه‌ دفاع‌ حریف‌ روی‌ او تكل‌ خطا انجام‌ داد و یك‌ ضربه‌ آزاد به‌ نفع‌ «بارسا» اعلام‌ شد و زننده‌ این‌ ضربه‌ هم‌ كسی‌ نبود جز رونالدینیو كه‌ با این‌ ضربه‌ اولین‌ گل‌ بازی‌ را به‌ ثمر رساند.
سیستم جوانگرا
«مسی‌» در «روناریو» متولد شده‌ است‌، در آرژانتین‌أ اما در «بارسلونا» همه‌ او را از خودشان‌ می‌دانند و به‌ نظر می‌رسد یكی‌ از اولین‌ محصول‌های‌ سیستم‌ جوان‌گرای‌ بارسلون‌ جدید باشد. با اینكه‌ رونالدینیو، اتوئو و دكو نام‌های‌ معروفی‌ هستند و در همه‌ جای‌ دنیا شناخته‌ شده‌اند، اما «بارسلونا» به‌ محصولات‌ جوان‌ داخلی‌ خود نیز می‌بالد و «مسی‌» آخرین‌ فرد از حلقه‌ نام‌های‌ پرداخته‌ شده‌یی‌ در «بارسلون‌» است‌ كه‌ نام‌هایی‌ چون‌ «كارلوس‌ پویول‌»، «ژاوی‌ هرناندز»، «ویكتور والدز»، «آندره‌ اس‌ اینیستا» و... را شامل‌ می‌شود.


پوریامجیدی بازدید : 93 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مارادونا: اگر گوارديولابه چلسي رفت تعجب نکنيد


مربي آرژانتيني احساس مي کند که گوارديولا به زودي به استمفورد بريج نقل مکان خواهد کرد.


ديگو آرماندو مارادونا سرمربي سابق تيم ملي آرژانتين و مربي کنوني باشگاه الوصل امارات در صحبتهايي اعلام کرد که اگر پپ گوارديولا را روي نيمکت مربيگري چلسي ببيند متعجب نخواهد شد.

اين درحالي است که گوارديولا اخيرا اعلام کرد که در پايان رقابتهاي اين فصل از نيمکت مربيگري بارسا جدا خواهد شدو يک سال به دور ازدنياي مربيگري زندگي خواهد کرد.

از سوي ديگر چلسي هنوز مربي فصل بعدش را برنگزيده و روبرتو دي متئو، تحت عنوان مربي موقت به فعاليتش ادامه مي دهد. اکنون مارادونا احساس مي کند که قدرت و پول رومن آبراموويچ، مي تواند مربي اسپانيايي را براي حضور در انگليس متقاعدکند.

مارادونا در صحبتهايي به تايمز آو اينديا گفت:« پپ گوارديولا مربي درخشاني است که من واقعا او را تحسين مي کنم. او درمقابل هواداران پرشور و هيجان بارسا اعلام کرده که مي خواهد به استراحت بپردازد ولياگر خيلي زود شنيديد که او به نيمکت مربيگري چلسي پيوسته، تعجب نکنيد.»

مربي الوصل درادامه درمورد کورس قهرماني در رقابتهاي ليگ برتر گفت:« روبرتو مانچيني اکنون به جمع آن دسته مربيان عجيب و غريبي مي پيوندد که توانسته در دو کشور ايتاليا و انگليس به قهرماني برسد. اندکي پيش اين را عملي و ممکن نمي دانستم ،چون آبي ها، 8 امتياز کمتر از شياطين سرخ داشتند. البته با بازگشت دوست من، کارلوس تبس، اوضاع سيتي متحول شد. يايا توره هم ليدر فوق العاده اي براي اين تيم بود و او شايسته کسب اولين قهرماني درانگليس هست.»

پوریامجیدی بازدید : 113 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تيم ملي فوتبال پرتغال اميدوار است که با "کريستيانو رونالدو" نتايج خوبي ر رقابت هاي يورو2012 کسب کند.


رونالدو در رقابت هاي اين فصل لاليگا عملکرد بسيار خوبي داشته و قهرماني رئال مادريد تحت تاثير درخشش اين بازيکن بوده است. رونالدو در 87 مسابقه ملي 32 گل به ثمر رسانده و از اين حيث در جايگاه سوم برترين گلزنان تاريخ فوتبال پرتغال قرار دارد.

"پائولو بنتو"، سرمربي تيم فوتبال پرتغال، آگاه است که چه وزني بر روي شانه هاي رونالدو سنگيني مي کند اما مشتاق است که انتظارات از اين بازيکن پايين بيايد.

بنتو گفت: مخالف اين هستيم که روي بازيکني فشار باشد. ما نسبت به ارزش ها، استعداد و تعهد رونالدو آگاهيم اما نبايد براي حل مشکلات تيم، بر روي رونالدو فشار بياوريم.

بنتو در خصوص گروه اين تيم در رقابت هاي يورو 2012 که شامل تيم هاي آلمان، هلند، دانمارک و پرتغال مي شود، گفت: گروه بسيار دشواري داريم. تلاش مي کنيم تا در بهترين حالت ممکن خود باشيم و به مرحله بعد صعود کنيم.

پوریامجیدی بازدید : 107 جمعه 22 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مهاجم تيم فوتبال سايپا عنوان آقاي گلي يازدهمين دوره ليگ برتر را به دست آورد.


با پايان رقابت هاي ليگ برتر در فصل يازدهم آقاي گل اين دوره از رقابت ها هم مشخص شد.


کريم انصاري فرد با 21 گل زده توانست اين عنوان را از آن خود کند. فونيکه‌سي و رضا عنايتي که تعقيب کننده کريم انصاري فرد بودند نتوانستند به آمار خود اضافه کنند.


فونيکه سي با 20 گل زده و عنايتي با 18 گل در مقام هاي بعدي قرار گرفتند.

پوریامجیدی بازدید : 129 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

امپراطوری ساسانیان نام خاندان شاهنشاهی ایرانی است که از سال ۲۲۴ تا ۶۵۱ میلادی (۴۲۷ سال) بر ایران فرمانروایی کردند؛ بنیان این شاهنشاهی یکپارچه را اردشیر (یا ارتخشتره؛ از ارت: مقدس، و خشتره: شهریار[۲]) بنا کرد. دودمان ساسانی آخرین دودمان پیش از دوره اسلامی در ایران بودند. شاهنشاهان ساسانی که ریشه‌شان از استان پارس بود[۳]، بر پهنه بزرگی از آسیای باختری چیرگی یافته، گستره فرمانروایی خود؛ کشور ایران (به پهلوی کتیبه‌ای a y r a n sh t r y ) را برای نخستین بار پس از هخامنشیان، یکپارچه ساخته و زیر فرمان تنها یک دولت شاهنشاهی آوردند[۴]. پایتخت ایران در این دوره، شهر تیسفون در نزدیکی بغداد (آن زمان نام روستایی کوچک در نزدیکی تیسفون بوده؛ که نامش به ظاهر، از یکی از نامهای بغ داد یا بخشوده خدا؛ و یا باغِ داد دوره ساسانی ریشه گرفته بوده)، در عراق امروزی بود.

نام «ساسانیان» از «ساسان» گرفته شده، که اردشیر از نوادگان اوست و داریوش سوم هخامنشی (دارایِ دارایان) را از نیاکان او دانسته اند[۴]. نخست کارنامه اردشیر بابکان[۵] به این نسبت گواهی داده و بازهم به نوشته شاهنامه، ساسان پدر اردشیر، چوپانی بود از بازماندگان دارا که در فارس می زیست[۶]. اردشیر در دستگاه بابک که موبد آتشکده آناهیتا، همچنین شهردار و مرزبان پارس بود، پرورش یافت[۷]، ولی درباره نسبت او با بابک اختلاف وجود دارد[۷]. او به گواهی بسیاری از تاریخی نویسان، مردی نیرومند و دلیر بود که سرانجام بر اردوان پنجم اشکانی در دشت هرمزگان پیروز شده و تسخیر سرزمینی که خود به آن ایران می‌گفت را آغاز کرد[۷].

پوریامجیدی بازدید : 94 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

امپراتوری اشکانیان (۲۵۰ پ.م. ۲۲۴ م.) که امپراتوری پارت‌ها نیز شناخته می‌شود، یکی از قدرت‌های سیاسی و فرهنگی ایرانی در ایران‌زمین بود[۱] که به نام موسس آن بنیان گذاشته شد.[۲] این امپراتوری در قرن ۳ پیش از میلاد توسط ارشک رهبر قبیله پرنی پس از فتح ساتراپ پارت در شمال شرقی ایران تاسیس گردید.[۳] وی سپس علیه سلوکیان قیام کرد. مهرداد یکم (۱۷۱–۱۳۸ پ.م) با تصرف مناطق ماد و بین‌النهرین قلمرو اشکانی را تا حد زیادی گسترش داد. پهناوری دولت اشکانی در دوره اقتدارش از رود فرات تا هندوکش و از کوه‌های قفقاز تا خلیج فارس را شامل می‌شد. به دلیل قرار گرفتن جاده ابریشم در گستره حکومت اشکانی و قرار گرفتن مسیر تجاری بین امپراتوری روم و حوزه مدیترانه و امپراتوری هان در چین، این امپراتوری به مرکزی برای تجارت بدل گشت.

اشکانیان از تیره ایرانی پرنی و شاخه‌ای از طوایف وابسته به اتحادیه داهه از عشایر سکاهای حدود شرق دریای خزر بودند، از ایالت پارت که مشتمل بر خراسان فعلی بود برخاستند. نام سرزمین پارت در کتیبه‌های داریوش پَرثَوَه آمده‌است که به زبان پارتی پهلوی می‌شود. چون پارتیان از اهل ایالت پَهلَه بودند، از این جهت در نسبت به آن سرزمین ایشان را پهلوی نیز می‌توان خواند. ایالت پارتی‌ها از مغرب به دامغان و سواحل جنوب شرقی دریای مازندران و از شمال به ترکستان و از مشرق به رود تجن و از جنوب به کویر نمک و سیستان محدود می‌شد. قبایل پارتی در آغاز با قوم داهه که در مشرق دریای مازندران، آمل می‌زیستند در یک جا سکونت داشتند و سپس از آنان جدا شده در ناحیه خراسان مسکن گزیدند.آمل در آن زمان پایتخت اقلیمی اشکانیان بود.

پوریامجیدی بازدید : 98 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

هخامنشیان (۳۳۰ - ۵۵۰ پیش از میلاد) نام دودمانی پادشاهی در ایران پیش از اسلام است. پادشاهان این دودمان از پارسیان بودند و تبار خود را به «هخامنش» می‌رساندند که سرکردهٔ خاندان پاسارگاد از خاندان‌های پارسیان بوده‌است.

هخامنشیان، در آغاز پادشاهان بومی پارس و سپس انشان بودند ولی با شکستی که کوروش بزرگ بر ایشتوویگو واپسین پادشاه ماد وارد آورد و سپس گرفتن لیدیه و بابل، پادشاهی هخامنشیان تبدیل به شاهنشاهی بزرگی شد. از این رو کوروش بزرگ را بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی می‌دانند.

به پادشاهی رسیدن پارسی‌ها و دودمان هخامنشی یکی از رخدادهای برجستهٔ تاریخ باستان است. اینان دولتی ساختند که دنیای باستان را به استثنای دو سوم یونان زیر فرمان خود در آورد. شاهنشاهی هخامنشی را نخستین امپراتوری تاریخ جهان می‌دانند. پذیرش و بردباری دینی از ویژگی‌های شاهنشاهی هخامنشی به شمار می‌رفت.[۳]

خاوير آلوارز عیلام شناس معتقد است که آثار و نقش‌برجسته‌هاي موجود نشان مي‌دهد كه هخامنشيان هنر خود را در بخش معماري و نقش‌برجسته از عيلامي‌ها آموخته‌اند. [۴]

پوریامجیدی بازدید : 102 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ماد نام یکی از اقوام ایرانی تبار [۱] که در سده ۱۷ پیش از میلاد در سرزمینی که بعدها به نام ماد شناخته‌شد، نشیمن گزید.[۲]

بسیاری از مورخان باستان، به صراحت، مادها را «آریایی» خوانده‌اند.[۳][۴][۵]. واژگان بازمانده از گویش مادی [مانند: Farnah (= فر)؛ Paradayda (= پردیس)؛ Vazraka (= بزرگ)؛ Vispa (= همه)؛ Spaka (= سگ)؛ Mitra (= مهر)؛ Xshayathia (= شاه)] [۶] [۷]؛ [۸] در زبان پارسی باستان، و نیز تصریح «استرابون» به «آریایی» بودن زبان مادها و پیوند و همسانی آن با زبان‌های پارس و بلخ و سغد و سکاها [۹] [۱۰] و نیز کلام داریوش بزرگ ـ که زبان مادها و پارس‌ها را در یک گروه قرار می‌دهد [۱۱]، نشانهٔ از «آریایی» بودن زبان مادهاست.

بناهای مذهبی (معابد) یافته شده در سکونت‌گاه‌های مادها [۱۲] و نیز نام‌های خاص مادی که با اسامی دینی آریایی ترکیب شده‌اند (مانند: Mazdakku، Bagparna، Auraparnu، Artasiraru، Bagdatti، Bagmashda) به آشکارا تعلق مذهبی قوم ماد را به اندیشه‌ها و آیین‌های دینی هندوایرانی (آریایی) و شاید زرتشتی، نشان می‌دهد.[۱۳]

پوریامجیدی بازدید : 163 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نرم افزار آموزش کامل حل مکعب روبیک 

این نرم افزار با حجم بسیار کم این امکان را به شما می دهد که به راحتی تمام مراحل جورچین این مکعب را یاد بگیرید.

فقط کافیست بر روی دانلود کلیک کنید .

تذکر: برای دانلود وارد کردن رمز فایل اول الزامی می باشد.

رمز دوم فایل هنگام نصب برنامه باید وارد کنید.



دانلود


حجم فایل :350 کیلوبایت

رمز اول برای دانلود:www.starman1.blogsky.com

رمز دوم هنگام نصب نرم افزار:saeidrahoo.blogfa.com

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
سلام به رفیقی که وقتی روی ترازو می ره معرفتش از وزنش سنگین تره !
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار كدام كشتي گير هستید
    چه کسی شایسته ریاست است
    طرفداركدام تيم هستيد
    خونه پنج راس مش اسدالله چندراس داره صاحبش كيه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 239
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 3,631
  • بازدید کلی : 34,535